Pod adresem http://webglreport.com/ znajduje się bardzo ciekawa i przydatna strona dla wszystkich programistów zajmujących się programowaniem grafiki przy użyciu biblioteki WebGL. Wchodząc na nią można dowiedzieć się, w jakim stopniu nasza przeglądarka obsługuje technologię WebGL.
Podstawowe informacje
Na samej górze strony wyświetlona jest informacja czy aplikacja, za pomocą której ją przeglądamy w ogóle obsługuje tę technologię.
Niżej natomiast można znaleźć bardziej szczegółowe podstawowe informacje dotyczące systemu, a więc m.in.:
- rodzaj platformy
- przeglądarka
- nazwa kontekstu
- obsługiwana wersja biblioteki
- obsługiwana wersja języka do cieniowania
Szczegóły
Pod podstawowymi informacjami znajduje się kilka kolorowych pól zawierających szczegółowe dane dotyczące różnych aspektów WebGL: shadera wierzchołków, rasteryzatora, shadera fragmentów, bufora klatek oraz tekstur.
Dowiedziałem się na przykład, że maksymalna liczba atrybutów wierzchołka w mojej przeglądarce (Firefox 29.0.1) wynosi 16 albo że maksymalny rozmiar tekstury wynosi 8192.
Na samym dole znajduje się lista wszystkich obsługiwanych przez przeglądarkę rozszerzeń wraz z odnośnikami do ich specyfikacji na stronach Khronos.
Strona może być pomocna podczas tworzenia grafiki WebGL, gdy trzeba szybko coś sprawdzić. Można też zajrzeć na nią z ciekawości, aby dowiedzieć się, co ma do zaoferowania nasza przeglądarka.
Ponadto aplikacja jest projektem open source opublikowanym w serwisie GitHub, dzięki czemu można bez problemu ją skopiować i rozbudować, dostosować do własnych potrzeb lub wykorzystać w celach edukacyjnych.
Dodaj komentarz